,,Kdo chce, najde si způsob. Kdo nechce..."

Jak ráda říkám:,,Kdo chce, najde si způsob. Kdo nechce, najde si důvod." Každý z nás jsme jiný, máme svůj život, svoje zvyky, svoje radosti, svoje starosti. A vždycky je jednodušší se tomu poddat, nevybočit ze zajetého stereotypu a to i přes to, že nám nevyhovuje nebo vyhovuje, ale víme, že nevede k vytouženému cíli.


Lidé se mě ptali a ptají: ,,Jak na to?"
1. Krok : Udělejte si plán boje
Nezapomeňte na to, že váš cíl nemusí být nijak velkolepý! Musí splňovat 5 základních principů:
* být konkrétní (chci mít lepší postavu a žít zdravě)
* měřitelný (zhubnu 3 kg),
* akceptovatelný (musíte věřit, že ho dosáhnete)
* reálný (je nesmysl si stanovovat, že zhubnete 10 kg za měsíc - za prvé to nejde a zároveň to jde proti předchozím bodům)
* časově ohraničený (zhubnu 3 kg za dva měsíce)

2. Zvolte si ,,plán boje“
Fajn, takže cíl už máme a dál? Obecně víme, že nejlepší cestou k tomuto cíli je začít zdravě a vyváženě jíst a zařadit optimální pohyb. Tohle je hodně individuální část a smiřte se s tím, že co funguje vaší nejlepší kamarádce, nemusí tak úplně fungovat na vás. Nebo to fungovat bude, ale ne tak rychle. Moje rada je taková: Dělejte změny postupně a nedělejte nic bezhlavě! Byli jste zvyklí chodit denně do restaurací s kolegy a dávali jste si smažená jídla a velké porce příloh? Nepřestávejte chodit do restaurace. Pouze se zaměřte na to, že si příště objednáte z menu něco lehčího. Jste zvyklí sníst ke kafi sladkou sušenku? Kupte si raw tyčinku nebo si upečte něco sladkého, ale zdravého. Inspirace je všude dost. Například tady, na mém blogu. Chutná vám pečivo a neumíte si bez něj představit život? Tak nejezte dva krajíce, ale jeden, přidejte pořádnou porci zeleniny (nejlépe k většině denních jídel). Zkuste celozrnné alternativy, žitný chléb, kváskové pečivo. Do teď jste se vůbec nehýbali? Nevrhejte se hned do nejdrsnějších výzev, které vás odradí, nebo si zničíte kolena za první týden. Zařaďte chůzi, mírné kardio, posilování doma s vlastním tělem. Využijte youtube a hledejte. Cvičte komplexně na celé tělo a nezaměřujte se jen na jednu partii.
Zkrátka i malá změna je změna. I zdánlivě malý krok, může být velkým krokem pro vaše lepší tělo a zdravější já.  Je to ta nejlepší cesta k dlouhodobému budování návyků... A to je cíl  a cesta k úspěchu! Postupně si zvyknete a můžete pomalu upravovat a přidávat další a další „kroky“. Zároveň nebudete mít tendence nějak „podvádět“ a vyhnete se tomu protivnýmu hlásku v hlavě, který vám bude vyjmenovávat, o co všechno přicházíte a co všechno „obětujete“.

3. Najděte si parťáka
Kamarádka? Kamarád? Mamka? Táta? Sourozenec? Nebo banda nadšenců na internetu? Je to jedno. Najděte si někoho, kdo vám „tu pitomou koblihu, na kterou se třesete celý týden“ vyrazí z ruky :-D Kdo vám řekne: ,,Zvedni ten zadek z gauče a pojď se projít, zacvičit, zaběhat…“ Samozřejmě přeháním. Ale vždycky je dobré najít si oporu, na kterou se můžete spolehnout, svěřit se jí – ale pozor, ne na ní přehazovat zodpovědnost J

4. Tak už začněte a přestaňte to odkládat!
Tenhle pokyn zní asi jasně… žádné další pondělí, žádné další výmluvy, že bude oslava, výročí, narozeniny… Tak už sakra ZAČNĚTE! J


https://www.facebook.com/babyfitgym/videos/770619799761825/
1

copyright © . all rights reserved. designed by Color and Code

grid layout coding by helpblogger.com