FLOATFIT - ,,Nevím jestli ze mě kape voda, nebo pot!“ :-D

Jsem tak nadšená, že vám hned musím sepsat článek! Slyšeli jste někdy o Floatfit? Pokud ne, pokračujte dál... :-) A pokud ano, tak taky😁

Já jsem dnes totiž absolvovala svou první lekci a byla to pro mě absolutně skvělá zkušenost! Ale teď k tomu, o co se jedná. Floatfit je netradiční cvičení na principu HIIT – High Intensity Interval Training. Cvičíte klasické cviky, na které narazíte v každém běžném workoutu, ALE... NA VODNÍ HLADINĚ! Respektive na speciální podložce, která se vznáší na hladině a je jednoduše připevněná tak, aby ,,nikam“ neujížděla. Fór je v tom, že rozhodně není stabilní a vaším úkolem je se na ní nejen udržet, ale právě i provádět méně nebo více náročné cviky. Díky tomu jste nuceni neustále zatínat střed těla – vnitřní břišní svaly – chcete-li core. Jakmile povolíte – padáte pod vodu. :-),,Co si na sebe teda mám obléct?" běželo mi hlavou. Máte dvě možnosti - buď vyprané sportovní oblečení (za mě doporučuji třičtvrťáky, sportovní podprsenku a tenké tílko). Nebo plavky vcelku - z čistě praktických důvodů! ;-) Pánové - ano na lekcích jsem viděla i dva chlapy! - si vystačí s plaveckými nebo sportovními kraťasy. 

 Adrenalin, legrace, bolest pracujících svalů v celém těle, pocit, když se potopíte a zase se na tu ,,zatracenou“ podložku vydrápete zpátky a jedete dál...! 

 Jak probíhala lekce Floatfit? 
Na začátku nám naše instruktorka – skvělá Péťa, která mě přivedla i k FitMami – popsala, jak bude cvičení probíhat, na co si dát pozor a čeho se nebát. NESMÍTE SE BÁT SPADNOUT DO VODY. Přijde vám to legrační? Ale věřte mi, je to vážně důležitá součást a po doplavání k podložce a krátkém seznámení s ní ( :-) ), jsme kromě stability zkusily i takový malý pád pod vodní hladinu.

Základem bylo 5-6 základních cviků: squat – klasický, na špičky a s výskokem, angličáky - základní i s výskokem, plank, ,,lodičku“ (viz foto), houpání ze strany na stranu v rychlém tempu. Opakovaly se a nabalovaly v pravidelných intervalech a cílem instruktorky bylo, abychom překonaly sami sebe a zkoušely jsme aspoň chvíli nejtěžší verzi. Mezitím jsme se několikrát ,,vykoupaly“ a v závěru lekce už to nebyla vůbec legrace, vydrápat se zpátky na podložku.


Snažila jsem se dělat cviky v pokročilé verzi a v jednu chvíli jsem opravdu nevěděla, jestli ze mě teče pot, nebo voda. :-D I přes to, že už nějaký ten pátek cvičím a troufám si tvrdit, že mám nějakou fyzičku, byl to zase úplně jiný styl cvičení a rozhodně mi dal zabrat!





 Určitě vám je jasné, že mě to NAPROSTO NADCHLO a nebyla jsem naposledy! Pokud máte někde poblíž možnost si Floatfit vyzkoušet a nemáte fóbii z vody, jděte do toho! Nebudete litovat :-)
0

,,Kdo chce, najde si způsob. Kdo nechce..."

Jak ráda říkám:,,Kdo chce, najde si způsob. Kdo nechce, najde si důvod." Každý z nás jsme jiný, máme svůj život, svoje zvyky, svoje radosti, svoje starosti. A vždycky je jednodušší se tomu poddat, nevybočit ze zajetého stereotypu a to i přes to, že nám nevyhovuje nebo vyhovuje, ale víme, že nevede k vytouženému cíli.


Lidé se mě ptali a ptají: ,,Jak na to?"
1. Krok : Udělejte si plán boje
Nezapomeňte na to, že váš cíl nemusí být nijak velkolepý! Musí splňovat 5 základních principů:
* být konkrétní (chci mít lepší postavu a žít zdravě)
* měřitelný (zhubnu 3 kg),
* akceptovatelný (musíte věřit, že ho dosáhnete)
* reálný (je nesmysl si stanovovat, že zhubnete 10 kg za měsíc - za prvé to nejde a zároveň to jde proti předchozím bodům)
* časově ohraničený (zhubnu 3 kg za dva měsíce)

2. Zvolte si ,,plán boje“
Fajn, takže cíl už máme a dál? Obecně víme, že nejlepší cestou k tomuto cíli je začít zdravě a vyváženě jíst a zařadit optimální pohyb. Tohle je hodně individuální část a smiřte se s tím, že co funguje vaší nejlepší kamarádce, nemusí tak úplně fungovat na vás. Nebo to fungovat bude, ale ne tak rychle. Moje rada je taková: Dělejte změny postupně a nedělejte nic bezhlavě! Byli jste zvyklí chodit denně do restaurací s kolegy a dávali jste si smažená jídla a velké porce příloh? Nepřestávejte chodit do restaurace. Pouze se zaměřte na to, že si příště objednáte z menu něco lehčího. Jste zvyklí sníst ke kafi sladkou sušenku? Kupte si raw tyčinku nebo si upečte něco sladkého, ale zdravého. Inspirace je všude dost. Například tady, na mém blogu. Chutná vám pečivo a neumíte si bez něj představit život? Tak nejezte dva krajíce, ale jeden, přidejte pořádnou porci zeleniny (nejlépe k většině denních jídel). Zkuste celozrnné alternativy, žitný chléb, kváskové pečivo. Do teď jste se vůbec nehýbali? Nevrhejte se hned do nejdrsnějších výzev, které vás odradí, nebo si zničíte kolena za první týden. Zařaďte chůzi, mírné kardio, posilování doma s vlastním tělem. Využijte youtube a hledejte. Cvičte komplexně na celé tělo a nezaměřujte se jen na jednu partii.
Zkrátka i malá změna je změna. I zdánlivě malý krok, může být velkým krokem pro vaše lepší tělo a zdravější já.  Je to ta nejlepší cesta k dlouhodobému budování návyků... A to je cíl  a cesta k úspěchu! Postupně si zvyknete a můžete pomalu upravovat a přidávat další a další „kroky“. Zároveň nebudete mít tendence nějak „podvádět“ a vyhnete se tomu protivnýmu hlásku v hlavě, který vám bude vyjmenovávat, o co všechno přicházíte a co všechno „obětujete“.

3. Najděte si parťáka
Kamarádka? Kamarád? Mamka? Táta? Sourozenec? Nebo banda nadšenců na internetu? Je to jedno. Najděte si někoho, kdo vám „tu pitomou koblihu, na kterou se třesete celý týden“ vyrazí z ruky :-D Kdo vám řekne: ,,Zvedni ten zadek z gauče a pojď se projít, zacvičit, zaběhat…“ Samozřejmě přeháním. Ale vždycky je dobré najít si oporu, na kterou se můžete spolehnout, svěřit se jí – ale pozor, ne na ní přehazovat zodpovědnost J

4. Tak už začněte a přestaňte to odkládat!
Tenhle pokyn zní asi jasně… žádné další pondělí, žádné další výmluvy, že bude oslava, výročí, narozeniny… Tak už sakra ZAČNĚTE! J


https://www.facebook.com/babyfitgym/videos/770619799761825/
1

Můj rok 2016 a "vášnivý" rok 2017

Většina z nás využívá konec roku k tomu, aby si zabilancovala nad tím, jak jsme ho celý prožili. Ani já nejsem výjimka! :-) A protože tento rok je tím, kdy jsem založila svůj blog na Facebooku i tady, je na místě si shrnout, jak tohle moje "druhé miminko" roste!



Když jsem se před dvěma lety - v lednu roku 2015 - rozhodla, že změním svůj styl života, nenapadlo mě, že se z toho stane moje vášeň. Něco, co mě pohltí natolik, že tomu budu věnovat téměř veškerý volný (i ten další :-) ) čas. Můj příběh, jak jsem zhubla 30 kg díky změně v myšlení a přístupu k sobě, stravě i pohybu, si můžete přečíst tady na blogu. V té době jsem potřebovala - asi jako každý- nějakou motivaci, motor, který mě nakopne vždycky, když mi dojde síla. Jako maminka, která během těhotenství a prvního roku mateřství sabotovala Facebook - JÁ VÍM, TĚŽKO TOMU UVĚŘIT - jsem byla nejaktivnější na webu www.modrykonik.cz. Tady jsem hledala oporu ve svých mateřských starostech, měla alba s fotkama malé Natálky a pravidelně komunikovala s maminkama stejně starých dětí. Přišlo mi jako skvělý nápad založit si tady svoje album, kde vystavím světu svůj pokus o boj za lepší tělo, a jak zjišťuji zpětně - i za lepší já. Pravidelně jsem přidávala fotky svých jídel (bez toho aniž bych řešila, jak kvalitně jsou vyfocené) a své proměny, přidávala krátké poznámky o úbytku centimetrů a kil a o tom, jak se cítím. Už tam jsem viděla, že ostatní maminky motivuju a - co si budeme nalhávat - dělalo mi to radost. Myslím, že už tehdy jsem si začala pohrávat s myšlenkou založení blogu. Ale stále jsem si říkala: ,,Takových jako ty jsou stovky, tak koho by zajímalo co jíš a jak vypadáš...". 


Album na www.modrykonik.cz

Svůj blog Fit&Food Passion with Luci jsem založila v březnu 2016, na popud lidí ze svého okolí. Hodně se mě ptali co jím, jak vařím... jak to vlastně dělám? Jsem ráda, že jsem některé i motivovala k tomu, aby na sobě taky začali pracovat a děkuju vám všem, co jste mě podpořili a dodali mi tím odvahu! (vy víte) Když si zpětně prohlížím své první příspěvky na blogu, musím se usmívat:-) Ne jen nad tím, že jsem tehdy neřešila, jak je jídlo na talíři poskládané, ale i tím, že jsem k jídlům občas nedala recepty, na blog jsem nic nepsala...zkrátka jsem to tak trochu flákala, přiznávám se :-p 



Pak jsem v červenci odjela na dovolenou, a tam měla čas se nad tím zamyslet a ujasnit si, jak chci, aby blog fungoval. Co všechno s vámi do budoucna chci sdílet. Že chci, aby to byl blog, který na vás dýchne pohodou, dobrý zdravým jídlem a motivací k tomu se sebou něco dělat. Přesně tak, jako bych to potřebovala já v průběhu svojí cesty za lepším já! A tak jsem se do toho konečně pořádně opřela!

Dá se říct, že od té doby - až na malé výjimky - s vámi denně sdílím recepty, které zkouším, vymýšlím a upravuju. Uspořádala jsem pár výzev na cvičení a soutěže. Ale to mi tak nějak nestačilo. Díky tomu, že pravidelně sleduju několik youtuberů, a moc mě to baví, začala se mi líbit představa komunikovat s vámi i skrz videa. 13. srpna 2016 jsem nahrála na blog první video, a to poděkování za fantastických 2000 liků na Facebooku. Nechápala jsem, jak se během krátké chvíle - v červnu vás bylo na blogu kolem 500! - mohlo něco takového stát! Od té doby jsem natočila asi 15 videí - nejvíc z nich byly videorecepty na fit vánoční cukroví, které měly velký úspěch :-) A téměř denně můžete sledovat na Instagramu Fitfoodpassionwithluci krátké příspěvky z mých všedních dní.



V září jsem se rozhodla svoje znalosti v oblasti zdravé výživy a životního stylu rozšířit a pustila se do intenzivního půlročního kurzu Poradce pro výživu a suplementaci a jsem naprosto nadšená! Sice je to hodně časově náročné, ale neměnila bych a pokud bych se rozhodovala znovu, jdu do toho zase:-)

Neskutečně mě baví to co dělám, pohltilo mě to a moc bych si přála, aby měl den aspoň 48 hodin a já mohla napsat víc článků, natočit víc videí a být mnohem kreativnější a nasávat informace, které vám chci předat! :-) V tuhle chvíli je vás na blogu téměř 5000 - nedokážu popsat, jak obrovsky mě těší, že moje stránka a recepty se vám líbí!

Jaký bude rok 2017?
Pro mě to bude rok plný změn a výzev. V březnu budu zakončovat kurz. Natálce budou tři roky, chystá se nastoupit do školky, já zpátky do práce. Ráda bych svoje recepty přesunula na tento blog a dala mu pořádnou formu. Začala jsem na sobě ještě více makat a mám cíl jak chci vypadat... Ale o tom zase v dalším článku:-)




Díky, že jste tady se mnou!

Žijte s vášní!

Instagram: fitfoodpassionwithluci 

Vytvořila jsem hashtag #zijsvasni - můžete tak označovat svoje příspěvky, kde  děláte něco, co vás naplňuje! A nejen jídlo:-p 

2

copyright © . all rights reserved. designed by Color and Code

grid layout coding by helpblogger.com