Pár slov o mě a o mé cestě za lepším a zdravějším “já”

Moje milé spolubojovnice za lepší a zdravější postavu, jmenuji se Lucka, jsem obyčejná ženská a máma na mateřský s dvouletou dcerou Natálkou. Vždycky jsem bojovala s váhou, prošla jsem si snad všemi možnými, dobrými i špatnými, způsoby hubnutí… od radikálního omezení jídla, přes „kouzelné prášky”, zumbu, detox organismu… O tom bych mohla psát hodiny a hodiny. Váha šla vždy dolů a jak už to tak bývá, dostavil se ,,jojo efekt“ a vše mi tělo vrátilo i s úroky.


Když jsem otěhotněla, měla jsem zrovna oplácané období a děsila se, kolik kilo přiberu a jak budu po porodu vypadat. Nakonec to bylo 17 kg. V porodnici zůstalo 8 kg. Rodila jsem akutním císařským řezem – což zachránilo Natálce život. Díky tomu jsem nesměla aspoň půl roku cvičit. Stres s malým ubrečeným uzlíkem mi taky nepřidal…Můj pohyb byla maximálně procházka s kočárkem. Do toho problémy s kojením, kdy mě i laktační poradkyně doporučovala se cpát a pít smetanu do kafe! A já, zoufalá se zatemněným mozkem, poslouchala jako tupá ovce...



Kdy se to zlomilo? Už jsem se na sebe nemohla dívat – prosinec 2014. Vždycky jsem chtěla být „ta hezká maminka“ a při pohledu na fotky a do zrcadla jsem nevěřila svým očím. A tak jsem do toho v lednu 2015 pořádně opřela. Zvážila se – vážila jsem úctyhodných 99 kg! při mých 174 cm, změřila a vyfotila. Změnila jsem stravu a začala se hýbat… a světe div se, výsledky na sebe nenechaly dlouho čekat.

Založila jsem si album na jedné stránce pro maminky, kde jsem hledala rady už jako těhotná a do něj jsem vkládala denně fotky svých jídel a svoje pokroky. Byla to pro mě motivace a zároveň závazek. Tehdy jsem už začala laškovat s myšlenkou blogu... Pustila jsem se do cvičení Jillian Michales – 30 day shred. Troufám si tvrdit, že je to jedno z nejpopulárnějších cvičení pro lidi, co se rozhodnout hýbat a efektivně a rychle shodit. A můžu potvrdit (vzhledem k tomu, že jsem ho už měla za sebou při shazování na svatbu :-) ), že úspěch je zaručený. Co se týká jídla, nasadila jsem přísný režim – jíst alespoň 5 krát denně, minimálně 2 hodiny pauza mezi jídly, nejíst sladké a slané, nepít sladké limonády, nejíst pečivo. Základem pro můj jídelníček byla kniha od A. Mačingové – Zhubněte jednou provždy, se kterou jsem měla taky dobré zkušenosti. Každý den jsem si jídlo zapisovala a fotila.
Jak už jsem psala, výsledky se dostavily okamžitě. Za měsíc jsem měla dole 6 kg (-7 cm přes břicho, -2 cm přes boky a -3,5 cm přes stehno). Nakoplo mě to, co vám budu povídat!
Začala jsem cvičit znovu 30 day shred a kombinovala to s dalším cvičením od „mé milované“ Jill – Ripped in 30. Musím přiznat, že jsem tu mrchu chvílemi nenáviděla:-D Držela jsem pravidelné a zdravé jídlo. V březnu jsem si našla novou lásku FitMami! ÚŽASNÁ věc. Venku se super maminkama běhat jako šílená a u toho cvičit. Nebyla jsem v tom sama:-) Dala jsem si cíl, že do Natálky prvních narozenin se dostanu na 80 kg (ano na 80 kg!)
Ne nebyla jsem ve svých předsevzetích tak striktní, ano – jedla jsem občas pečivo, ano - nejedla jsem vždycky pravidelně a ano - dala jsem i sladké nebo alkohol. Byla jsem taky nemocná, takže jsem necvičila každý den. Shazování nešlo už tak rychle jako na začátku a já jsem z toho byla celkem zdeptaná. Hledala jsem různé způsoby, jak nakopnout spalování a narazila na sacharidové vlny. Princip střídání nízko-sacharidových a vysoko-sacharidových dnů je poměrně známý. Nechala jsem si udělat jídelníček na 10 dní a byla zvědavá na výsledky. Musím říct, že to bylo poměrně náročný a kolikrát jsem myslela, že se na to vykašlu – bílky nemůžu do teď cítit…. Ale zvládla jsem to a na konci 10 dne mi váha ukázala -3 kg.
Po půl roce jsem zhubla 17 kg. Na Natálky narozeniny jsem vážila 81 kg. Přes břicho shodila 15 cm, přes boky 10 cm, přes stehno 8 cm. Byla jsem happy jak dva grepy:-) Ale přesto stále nespokojená a nastavila jsem si další cíl… 75 kg.
Léto… známe to všichni:-) Grilovačky, pivo, víno, sem tam nějaká limča, nanuk nebo zmrzlinka. Vedro k padnutí, dovolená… Na konci léta jsem měla stejně jako na začátku, jen o nějaký ten cm navíc. To se moje milované svaly vypařily a nahradil je tuk.
Tak jsem se opět pustila do cvičení 6 krát týdně a zdravé stravy, odstonala dvě chřipky a oslavila 27. narozeniny. Nešlo to dolů… opět pocity, že stojím za prd a vyčítání si každého „prohřešku“ … Jo, možná si říkáte, že jsem blázen, ale je to tak.
V listopadu jsem se rozhodla, že půjdu k výživové poradkyni. Moje tělo – zvyklé na téměř každodenní intenzivní pohyb a znuděné stále stejným jídlem už odmítalo shazovat. Chtěla jsem o sobě vědět víc informací, po téměř roce makání na sobě jsem chtěla znát názor odborníka. Naordinovat si přísný režim takhle před Vánoci a ještě pod dohledem odborníka? Jo i takový jsem blázen:-D
Nelituju. Po návštěvě jsem byla pozitivně nakopnutá, věděla jsem, jak rychlé mám spalování, kolik mám v těle vody, tuku, svalů, viscelárního tuku v oblasti břišních orgánů a metabolický věk. Dostala jsem 10 denní nakopávací jídleníček s minimem sacharidů a navýšeným přísunem bílkovin. Po deseti dnech jsem věděla, že je to dobrý. Držela jsem se striktně bez jediného porušení a měla ze sebe velkou radost. Bylo na mě vidět, že jsem se zase o něco smrskla. Výsledky byly perfektní. Zvýšení svalové hmoty, úbytek tuku, zvýšení objemu vody a zrychlení metabolismu. Váha -3 kg a o pár let mladší já:-) Přes Vánoce jsem měla povolené „hřešící dny“ – ne nejsem až takový cvok, abych si na Vánoce odepřela cukroví, salát a kapra nebo řízek. Vyvážily to dny, kdy jsem měla snížený příjem sacharidů (např.příloh), cvičila jsem BodyShred jak jinak než od Jill. Na Silvestra jsem vážila svých vysněných 75 kg:-)
Aktuálně se moje váha pohybuje kolem 70 kg. A nebyla bych to já, abych pořád nebyla nespokojená....:-) Takže nekončím. Naopak! Rozhodla jsem se udělat tenhle blog a předat svoje zkušenosti dál, podpořit ty, co se rozhodnou pro změnu. Tak jako jsem to udělala já. Mám v plánu se dál vzdělávat v oblasti zdravého stravování, sestavování jídelníčků a fitness :-)

Co mě rok 2015 naučil?

Rok 2015 byl pro mě rok plný změn, úžasných zážitků i hodně tvrdých pádů. Vím, že moje hubnutí vždycky nebylo ideální a rozhodně to není příklad správného hubnutí pro někoho, kdo chce začít. Ale myslím si, že jsem se naučila několik zásadních věcí.
Jíst. Ano jíst. Ne, že bych do té doby nejedla – někdy naopak až moc. Ale naučila jsem se jíst pravidelně. Začala jsem jíst zdravá jídla a naučila se upravovat klasická jídla tak, aby byla výborná a zároveň zdravá.
Hýbat se. Miluju to. Cvičení se pro mě stalo hnacím motorem a zdravou drogou. Cvičím pětkrát někdy šestkrát týdně. Kombinuju různá cvičení od Jillian Michaels, Blogilates, Shaun T.
Mám se ráda. Neznamená to, že jsem se sebou spokojená – to nebudu nikdy, jsem přeci ženská, že? :-) Ale to je taky dobře, protože mě to popohání dál a dál. Ale mám se ráda. Vím, že mám za sebou kus práce a velkou vůli a to se mi na mě líbí. No a? Člověk se musí umět pochválit a mít se rád.
I malý pokrok je pokrok. Vždycky budu při přeměřování prskat, že jsem doufala ve větší pokrok. Ale i za ten je potřeba se pochválit!
Našla jsem sama sebe. A našla jsem něco, kde se můžu seberealizovat. Troufám si tvrdit, že mi cvičení pomohlo překonat spoustu nelehkých situací.


Žádné komentáře:

Okomentovat

copyright © . all rights reserved. designed by Color and Code

grid layout coding by helpblogger.com